Digitale werkplaats van Google op locatie Centrum Duurzaam

In het beroepsonderwijs krijgen studenten te maken met vakmanschap, sociaal vakmanschap en ondernemerschap. ‘Om hier invulling aan te geven werken we graag samen met het bedrijfsleven’, vertelt Jeroen Huisman, docent Economie en Administratie van ROC Friese Poort Sneek. ‘De digitale werkplaats van Google is een praktische aanvulling op ons lesprogramma’. In de innovatiewerkplaats van Centrum Duurzaam, dat levensecht onderwijs stimuleert, was maandag 5 december 2016 de 2e bijeenkomst. Met ongeveer 200 studenten van ROC Friese Poort Leeuwarden en Sneek (Marketing, communicatie en evenementen, applicatiebeheer) en NHL (Communicatie).

Nieuwe marketingvraagstukken
Elk vakgebied en elk bedrijf heeft te maken met digitale marketing. Deze nieuwe online invalshoek vraagt niet naar de 6 P’s van de marketingmix. Om deze nieuwe manier van werken onder de aandacht te brengen van studenten biedt Google Nederland MBO-, HBO- en WO-studenten een gratis leertraject aan. Doel van dit leertraject is om studenten klaar te stomen als de nieuwe generatie werknemers/ bedrijfseigenaren.

Digitale werkplaats op locatie
De Digitale Werkplaats op locatie is een aanvulling op de Digitale Werkplaats online (g.co/studentdigitalewerkplaats). De belangrijkste onderwerpen van de Digitale Werkplaats op locatie zijn: online mogelijkheden en zichtbaarheid, SEO, SEM en website analytics. Deze training op locatie biedt de studenten de mogelijkheid om dieper in te gaan op de onderwerpen uit de online Digitale Werkplaats. Na afronding van 23 onderwerpen kunnen studenten het officiële Google-certificaat voor online marketing behalen. IAB Europe onderschrijft dit certificaat.

Over de auteur

Roeland Westra - Als projectleider Centrum Duurzaam duurzaamheid zichtbaar maken voor studenten en bedrijven

Gerelateerde berichten

Comments are closed.